dinsdag 9 december 2003

Stom
"Neen, geen muts. Geen sjaal, geen handschoenen en zeker geen regenjas", stampte kleine Kim vroeger als mama Kim haar probeerde in te duffelen voor de lange koude fietstocht naar school.
"Maar je zal koud krijgen."
"Dan maar koud."
"Je handen zullen bevriezen."
"Die ontdooien wel.
"Je zal nat worden.
"Dat droogt wel weer op.
"En ziek!"
"Fijn, dan moet ik niet naar school."
Mama Kim bleef onverdroten induffelen en zag zuchtend toe hoe kleine Kim de hele zooi op de hoek van de straat uitdeed en in haar rugzak propte.
"Ik wil er niet stom uit zien!", toeterde kleine Kim steevast terug.

Deze morgen verbaasde ik mezelf. Lange jas, warme sjaal rond mijn nek en handschoenen. Tot daar was het aanvaardbaar, maar aan de eerste rode lichten had ik er genoeg van. Ik wroette in één van mijn fietszakken, diepte mijn muts op en trok hem tot ver over mijn oren.
Dan maar stom, maar wel lekker warm. Ben ik nu groot aan het worden?

Geen opmerkingen: