vrijdag 20 februari 2004

Boekenplank
Er wordt al een tijdje een stokje van het ene weblog naar het andere gekeild. Nu heb ik niet zoveel met stokjes, maar dit exemplaar volgde ik toch met meer dan gewone aandacht, want opeens kon ik overal even in de boekenkast van loggers piepen. Tink gaf de aftrap en ik probeerde het stokje te volgen. Over Patrick naar Aukje en vandaar naar Sanzine.
Vaak zag ik mijn eigen boeken terug, vaak broederlijk naast een exemplaar waar ik nog nooit van gehoord had. Mijn lijstje "zeker nog lezen" werd langer en langer. Aanraders werden driftig neergepend. Schrijvers die ik niet kende bleken grote favoriet bij de één. Mijn lievelingsboek bleek enkel goed genoeg om de kachel mee aan te steken bij een ander.
Maar het stokje was me na een tijdje te snel af en verdween uit het zicht. Geen boekentips meer. Niet meer door andermans boekenverzameling struinen. Tot ik stokje opnieuw bij Zezunja zag opduiken en van daaruit naar Jnnk en daar krijg ik vandaag wel heel erg veel keuze.
Hoi! Alleen jammer voor mijn banksaldo dat ik het steeds moeilijker krijg om zomaar een boekenwinkel voorbij te fietsen.

Geen opmerkingen: