donderdag 12 augustus 2004

Verder
Twee mannetjes proberen de muren in de badkamer van tegels te voorzien. In de zetel genesteld probeer ik me op mijn boek te concentreren. Het lukt niet, mijn gedachten zwerven ommetjes van jaren.
Vanuit de badkamer klinken doffe kloppen. Een wolk wit stof zweeft door de woonkamer. Ik heb even geen fut om de deur weer te sluiten en kijk hoe een witte waas over de tafel heen valt. Wiebe hupst op mijn schoot en deelt driftig kopjes uit. Ze trappelt rondjes en spint luidruchtig. Hobbes nestelt zich op mijn benen en kijkt me met grote gele ogen aandachtig aan. Ik knijp even met mijn ogen. Ze knipoogt terug. Afwezig krauw ik de een achter de oren en kietel daarna de andere onder haar kinnetje. Telkens ik hen aai, lijkt een fonteintje kattenharen rond te sproeien. Witte en grijze plukjes dwarrelen op de grond, naast witte kattestapjes op de vloer.

Geen opmerkingen: