donderdag 30 september 2004

Als...
Ik loop wat wankel van de slaap naar boven.
'Lief? Kom je', geeuw ik, halverwege de trap.
Lief mompelt wat over film, spannend en einde. Ik wankel verder de trappen op naar een ijskoude slaapkamer met een ijskoud bed. Ik rol me in het dekbed, trap met mijn benen om warm te krijgen en rol me op in een bolletje. Slapen...

Maar als Lief het na de film in zijn hoofd krijgt om nog eventjes lekker tegen me aan te kruipen. Zijn ijskoude voeten tegen mijn warme voeten. Als hij dan de helft van mijn dekenfort inpalmt. Als hij het deken een aantal keer omhoogschopt om zijn voeten er in te wikkelen en zodat ik kippevel krijg van de koude lucht. Als hij dan zijn koude neus in mijn nek wrijft. Dan sta ik eventjes niet in voor mezelf.
Is dat nu zo gek?

Geen opmerkingen: