woensdag 12 januari 2005

Na de sterretjes, het stokje
Dominiek vindt dat hij niets van mijn muzikale voorkeuren afweet en dan wordt ik prompt verrast met een stokje. Een muzikaal stokje.

1. Wat is de totale grootte aan muziekbestanden op je computer ?
Nada, dankzij een fijn virus en een grondige format-C.

2. Wat is je laatst gekochte CD?
'See you naked' van Sioen.

3. Wat is letterlijk het laatst geluisterde nr voor je dit bericht las ?
Eigenlijk zijn het er twee. Op mijn computerboxjes klinkt fluisterstil 'Too good to be true' van diezelfde cd van Sioen, maar mijn collega's één bureau verder laten 'Life for rent' van Dido aan festivalweide-volume door de boxen schallen. Een interessante mix, op zijn minst.

4. Geef 4 nrs door die je heel vaak beluistert of die veel voor je betekenen.
Dit is echt moeilijk. Ik hoor zoveel nummers zo graag.

You've got the music in you vind ik een heerlijk nummer om te beluisteren als ik aan het fietsen ben, op de trein zit of door de straten wandel. Mijn handen diep in mijn zakken, volume op 10 en altijd komt er na een minuutje iets verend in mijn stap.

Bij With or without you word ik altijd stil. Het is niet de tekst die het em doet, maar de melodie.

De muziek van Tracy Chapman leerde ik kennen in Mexico. Als ik Fast Car hoor, zit ik opnieuw in het midden van de jungle uit te rusten na een duik in een ondergronds meer. Ik zit op de moterkap van de jeep en laat mijn benen bungelen. De druppels glijden naar mijn tenen en ploffen zacht in het warme zand. De zon schijnt op mijn rug en ik geniet nog na van de duik in het donkere water. 'Wie zingt dit?' vraag ik aan de instructeur.

Vroeger was ik gek op de muziek van The Levellers, dat is nu wel over, maar als ik Beautifull Day hoor, kan ik het niet helpen. Ik moet meezingen, luidkeels.

En zo zijn er nog heel wat nummers. Haalden de opsomming niet: Norah Jones, Comptine D'un Autre Ete: L'Apres Midi uit de soundtrack 'Amelie', The Cranberries, Blof, Counting Crows, Buena Vista Social Club, ...

5. Aan welke 3 (4 of 5 is te zot) personen geef jij het stokje door en waarom ?
Ik heb dezelfde smaak in boeken als Twweet . Nu ben ik eens benieuwd dit ook geldt voor de muziekkeuze.
Robtheblob krijgt ook een stokje omdat ik een idee zou willen krijgen van de soundtrack bij zijn prachtige logjes.
Buffie mag het laatste stokje vangen. Ik ben benieuwd wat er in haar cd-speler zit als haar werkdag voorbij is.

Geen opmerkingen: