vrijdag 15 juli 2005

26+
Ik werd gewekt met een zacht en slaperig 'Happy birthday to you-ou-ouw...' en een schaapachtig glimlachje terwijl hij z'n lege handen toonde.
'Geen pakje, deze keer. Het spijt me', fluisterde Lief.
Ik trok de hotellakens over me heen, stilletjes mopperend (cadeautjesfreak als ik ben). 'Ontbijt?', probeerde ik.
Nog een schaapachtig glimlachje 'In de ontbijtzaal, zoals elke morgen.'
Koffie, fruitsapje en een toast later - geen verjaardagskaartje in zicht - stond hij op, slingerde een zware rugzak over zijn schouder en tikte op mijn hoofd. 'Kom!'
'Waarheen?'
'Kom nu maar.'

'Kom', bleek de catamaran te zijn die we enkele dagen voordien al in de haven hadden zien dobberen.
'Kom', bleek een hele dag zeilen en zwemmen te zijn langs de westkust van het eiland.

Fijne druppels spatten in mijn gezicht terwijl de catamaran open zee koos. Wiebelend hobbelde hij over het rechternet zijn weg naar mij. 'Happy birthday to you-ouw', klonk het zachtjes in mijn oor.

Geen opmerkingen: