dinsdag 29 augustus 2006

Inspiratie
Mijn wereld is wat kleiner geworden, schreef ik eerder al. Maar nu heb ik zin om tegen de grenzen aan te duwen om ze zo langzaamaan weer uit te rekken en wijder te maken. Weer meer tijd voor mezelf tussen eten geven, badje en spelen door.
Wanneer KleineMan slaapt en het buiten maar weer eens regent is er geen beter moment om aan het klavier aan te schuiven en met zesentwintig letters een grote, nieuwe wereld op een wit papier bijeen te schrijven. Maar daar wringt het schoentje nu net. Ik zit de laatste tijd ongeloofelijk klem als het op mijn zoektocht naar nieuwe werelden aankomt. Vroeger vond ik die op de kleinste plekjes: in het knalroze glazuur van een stapeltje donuts bij de bakker, bij een verloren sandaaltje aan de benzinepomp, bij de paarse glans van een oud vrouwtje dat voor mij stond in de supermarkt, ...
Tijd om KleineMan in de draagzak te hijsen en tussen de regendruppels door op zoek te gaan naar mijn broodnodige inspiratie.

Geen opmerkingen: