dinsdag 12 juni 2007

Rondjes
Een jaar geleden:

Ik hobbel rondjes door de wijk en de velden achter mijn wijk. Ik wandel grote toeren langs groeiende maïskolven, met gsm bij de hand voor je weet maar nooit.

(‘Wandelen!’, had de gynaecoloog me opgedragen toen we de uitgerekende datum vrolijk passeerden. ‘En niet zomaar wat slenteren, maar stevig doorstappen.’ Pas toen werd me duidelijk dat de man zelf nooit zou weten wat het is om een KleineStamper in zijn buik te voelen kamperen.)

Zes dagen later zou KleineStamper, KleineMan worden.

Gisteren:

Ik hobbel voor de vierde keer opnieuw rondjes. Of puf, dat is een beter woord.

(Ondertussen toetert Evy in mijn oor dat ik goed bezig ben en vraagt ze me elke les opnieuw of ik gedacht had dat het zo vlot zou gaan. De eerste les wou ik Evy op dat moment in de gracht kieperen, maar ze woont in Lief’s Ipod...)

Zes dagen later verdween het synoniem lopende Kruimel = ontplofte tomaat, (probeert ze zichzelf van te overtuigen.)

Geen opmerkingen: