donderdag 5 april 2018

Wishful thinking

In elke kamer een wasmand. Een vast ritueel voor we op reis gaan.
De reisbestemming alvast in de weerapp gezet. Ook een vast ritueel en ja er is een verband.

Zomerse temperaturen, jubelt de weerman op de radio.
Ik kijk wat gelaten naar wat meteovista me belooft voor de komende veertien dagen. Veel grijs, druppeltjes en hier en daar een streepje zon. Maar de weerman blijft jubelen.

Al mijn warme truien en goede broeken liggen gestapeld in de wasmand. De toren mee te nemen kleren wiebelt vervaarlijk boven de randen van de blauwe mand uit. Ik sta twijfelend met een extra sjaal en muts in mijn handen. 20 graden en meer, houdt de optimist op de radio vol.

Achteraan in mijn kast ligt een stapel rokken. Ze ruiken naar een winterlang tegen gesloten kastdeuren aankijken. Ik trek één rok uit de stapel en mik haar op de wasmandtoren.
Als een soort wishful thinking.

1 opmerking:

Goofball zei

Ik denk hoopvol met je mee