maandag 21 juli 2003

Lang geleden
Ik tuur ingespannen in de doos. Er is iets tekort, maar ik kan niet uitvinden wat. Ik woel tussen de spulletjes die ik meer dan vijf jaar geleden in de kast opborg. Nooit gedacht dat is ze zo lang in de kast zou kunnen laten verstoffen. Maar het evalueerde van geen tijd, naar geen plaats tot gewoon geen idee meer.
Ik rommel verder tussen de spullen en opeens weet ik het. Mijn loep om scherp te stellen en mijn rode lamp. Ik duik dieper de kast in vind ze samen in een hoekje weggekropen. Ik voel het plezier langs mijn vingertoppen omhoog kruipen. Ik krijg er zin in, meer nog, morgen begin ik er opnieuw aan. Want terwijl iedereen tegenwoordig zijn eigen digitaal fotocameraatje op zak heeft, zal ik het nog ouderwetser dan ouderwets aanpakken. Morgen richt ik mijn eigenste donkere kamertje in en dan ontwikkel ik mijn foto's weer zelf!

Geen opmerkingen: