vrijdag 18 juli 2003

Zachtjes
Amelie Poulain, Chocolat, Tracy Chapman, Norah Jones, ... ik heb ze allemaal al grijs gedraaid als dat al mogelijk is met een cd. Het is heerlijke muziek om op de achtergrond te draaien. Rustig voortkabbelend geven ze een mooie tint aan een zomeravond op het terras. Ik parkeer ze telkens op repeat en leun achterover. Ik kan in gedachten heen waar ik ook maar wil. Of met een koptelefoon begraaf ik me in een boek, zonder dat Time Cop, Terminator of één van manliefs andere films mijn aandacht afsnoept.
Een vriendin raadde me onlangs Saint Germain aan. En jaha, die wil het ook wel goed doen. Dus vroeg ik me af of er nog juweeltjes zijn die ik niet ontdekt heb. Welke muziek leg jij op om eens te ontspannen, om in een boek te duiken of gewoon lekker op het terras te zitten? Welk groot gat gaapt er nog in mijn muzikale cultuur?

Geen opmerkingen: