dinsdag 23 september 2003

Herfstig
Laat die bladeren maar vallen. Laat de wind rond mijn oren suizen. Laat de regen furieus op de ruiten tikken. Ik ben er klaar voor. Ik heb er zin in. En hoewel ik nu al weet dat ik de regenbuien zal vervloeken op het moment dat ik halfweg ben op de fiets en nog vier kilometer verder moet ploeteren. Alhoewel ik zal vastvriezen op mijn bureaustoel (want de verwarming zal hier nooit te vroeg aangestoken worden. Meestal pas als de eerste bevriezingsverschijnselen een feit zijn.) Alhoewel ik binnen een maand weer luidop zal dromen van een stralende zon en terrasjes.
Toch geniet ik weer met volle teugen van de romantiek die het steevast met zich meebrengt. Voor het haardvuur met een goed boek. Samen in de zetel. Warme wijn drinken. Door de dorre bladeren wandelen. Wegknuffelen in warme pulls. Je tot in de toppen van je tenen opwarmen in de sauna.

Het is herfst!

Geen opmerkingen: