zaterdag 3 januari 2004

Kat-log
"Neen, niet weer!", hoor ik haar denken als ik naar het zitkussen bij de verwarming loop.
"Ik lag hier eerst en jij neemt trouwens te veel plaats in." Ze rolt zich in een nog kleiner bolletje op, vouwt haar pootje over haar kopje en knijpt haar ogen stijf dicht.
Ik pak haar op, leg haar in haar mandje en knuffel me op het kussen tegen de verwarming
"Denk maar niet je je zin zal krijgen omdat je groter bent." Ze krult haar staart, springt in de zetel en nestelt zich op manlief's buik. Met kleine oogjes kijkt ze me aan.
Ik klop op het kussen: "Er is nog plaats genoeg voor zo'n kleine poes als jij." Maar ze draait zich opnieuw in een bolletje en blijft me tussen haar pootjes in de gaten houden.
Even later sta ik op en loop naar de keuken. In een oogwenk sprint Wiebe van manlief's buik over het tapijt naar het zitkussen. Als ik terugkom ligt ze opnieuw in een bolletje, haar klauwtjes stevig in de stof verankerd.
"Krijg me nu nog maar eens weg!"

Geen opmerkingen: