dinsdag 2 maart 2004

Macho
Bijtend op mijn onderlip manoevreerde ik mijn auto de parking in. Ik reed een klein stukje voorbij de ingang, zette hem toen in achteruit en probeerde zodanig te draaien dat de neus netjes voor de slagboom eindigde.
In mijn achteruitkijkspiegel zag ik met een rotvaart een glimmend zwarte sportauto naderen.
"Stop, stop, stop", mompelde ik en zette me schrap voor de klap, maar er kwam niets. Of toch ... een toeterconcert dat drie straten verder te horen was.
Ik grabbelde in het handschoenvakje naar de afstandsbediening en reed onder de geopende slagboom. Vanuit mijn ooghoeken zag ik hoe de zwarte sportauto vakkundig aan mijn bumper kleefde. Hij trommelde verveeld op het dashbord terwijl ik de mijn auto door de smalle bochten, die naar mijn parkeerplaatsje leiden, stuurde. Hij inspecteerde zijn haar in zijn achteruitkijkspiegel en stuurde ondertussen losjes met één hand achter mij aan.
Na het laatste bochtje gaf ie plankgas en scheurde mij voorbij. In een vloeiende beweging draaide hij zijn auto 180° en reed hem netjes in het voorziene vak.

"Moet ik die van jou ook doen, schatje", schertste hij door zijn open raam.
Ik klemde mijn tanden opeen en parkeerde mijn autootje tussen de lijnen. Iets schever dan goed is.
"Geen nood, oefening baart kunst", grijnsde hij terwijl hij uit zijn auto stapte.
Ik hoopte stilletjes om een losliggend keitje, één van de wapperende panden van zijn jas die tussen de deur klem kwam zitten, een bananeschil desnoods, maar niets daarvan.
Hij schoof zijn zonnebril op zijn neus, schonk me een spottende grijns en beende de parking uit.

Geen opmerkingen: