dinsdag 13 mei 2008

Hangmatmoment

Tussen het feestgedruis van een eerste en plechtige. Gelijklopend met wapperende was en witte stofwolken die verraden dat er op de zolder stevige werken aan de gang zijn. Met het vooruitzicht van dampende bbq-rookpluimen in het achterhoofd en spetterende peuters in een zwembad, was het opeens eventjes stil.
Het terras strekte zich loom uit in de middagschaduw. En wat ooit een weer opnieuw een tuin moet worden (dankzij eerdere werken) lonkte uitnodigend.
Er was een laptop met een halfafgewerkt verhaal en een deadline. Er was een boek dat al jarenlang veelbelovend maar altijd vergeten in mijn boekenkast stond.

Zoals vandaag nog iemand beaamde: 'Er moet nog altijd gelezen worden!'. Mijn hond zal donderdag dus mijn huiswerk opgegeten hebben en dat vind ik niet erg. Want het was zalig wiegen met mijn hoofd in de schaduw en tenen in de zon.

Geen opmerkingen: