dinsdag 15 april 2003

Babel
We liggen samen in het gras. Mijn tenen strijken over de grassprietjes. De zon schijnt tussen de takken van de pruimenboom door. Hoe liefelijk dit tafereel ook klinkt, in het gras ontwikkelt zich een verbitterde strijd met Babel
De Armeniƫrs verhuizen en dan kan ik jouw tempel laten instorten, zegt Bjorn en hij grijnst me triomfantelijk aan. Ik lach liefjes terug en laat op mijn beurt twee van zijn tempels instorten. De buurvrouw die tot op dat moment druk in gesprek was zwijgt even om uit te vissen wat we aan het doen zijn. Bjorn laat zich niet kisten. Goed, dan gebruik ik de Hittiten om jouw bouwlagen te roven Weer stokt het gesprek aan de andere kant van de haag. En om het helemaal af te maken, bouw ik op deze tempel mijn zesde laag en dan denk ik dat ik gewonnen ben., lacht Bjorn.
Ik rol lachend op mijn rug. Ja, jij bent gewonnen. Ik strek me uit en geniet van de zon. In de verte hoor ik de buurvrouw zuchten. Ah, het is een spelletje!

Geen opmerkingen: