woensdag 23 april 2003

Nieuw seizoen
Het is lente en Brugge wordt overspoeld door toeristen. En echt, er lopen heel wat mooie exemplaren rond. Zoals de hordes Japaneesjes voorzien van fototoestellen, camera's en ander spul. Ze turen heel de trip door hun lens en zullen Brugge volgens mij pas gezien hebben als ze thuis hun opnames bekijken. Of de groepjes Italiaanse schonen. Mooi opgemaakt en hooggehakt trippelen ze door de straten. Meer geïnteresseerd in de kleding in de winkelstraten dan het Belfort, markt of Burg waar de gids hen heensleurt. Of de Amerikanen, steevast in short in de rij voor de frituur om de Belgische frietjes eens te proeven.
Ik vind ze wel grappig, die toeristen. Het is nooit saai om op straat te lopen, altijd is er wel iets om naar te kijken. Maar ik vind het niet grappig als een groep Duitsers mijn favoriete broodjeszaak uitkiest om te gaan lunchen en ik een half uur langer dan normaal moet aanschuiven.

Geen opmerkingen: