dinsdag 8 juni 2004

Klep
*klepperklepperklep*
Ik loop het secretariaat binnen. Mijn collega kijkt op van haar computerscherm.
"Is er post", vraag ik een zweetdruppeltje van mijn voorhoofd wrijvend.
Ze blaast even het haar uit haar gezicht.
"Ja, in je postbakje."
*klepklepklep*
Ze kijkt naar mijn voeten en grijnst.
Ik blader door mijn post en loop naar de deur van het secretariaat.
*klepklepklep*
De hiel van mijn slipper slaat met elke stap tegen de onderkant van mijn voet.
*klepklepklep*
Ik loop de koele gang in en ga de trap af.
*KLEP KLEP KLEP KLEP*
Elke klep galmt door de gangen als een zweepslag. Ik probeer voorzichtiger de trap af te gaan.
*KLLLLLEP KLLLLLEP KLLLLLEP*
Het klinkt alleen maar doordringender.
Halverwege de trap schop ik mijn schoenen uit en loop op blote voeten verder. Dat is nog eens zo verfrissend.

Geen opmerkingen: