maandag 7 juni 2004

Buurman
Onze buurman zont. Vanaf het moment dat er een striepje gras verwarmd wordt door enkele zonnestralen sloft buurman met zijn handdoekje naar buiten en strekt zich uit op het grasperk.
Buurman zonde de hele zaterdag en de hele zondag. Slenterde in zijn zwembroekje op en neer, liet muziek keihard uit de boxen knallen, draaide zich af en toe om en controleerde of hij mooi bruin werd.
Voor de rest deed hij niets. Ik ben er nog niet uit dit saai of zalig is.

Onze buurman werkt in dezelfde straat waar ik werk en zodoende gebeurt het wel eens dat we in het zelfde restaurantje een spaghetti wegwerken.
Ik met een boek voor mijn neus, hij in het gezelschap van een collega.
Ze keuvelen, ik lees. Tot ik zijn collega opeens hoor vragen; "Hoe was het weekend?"
"Drukdrukdruk", antwoordt hij en neemt nog een hap pasta
Ik smoor een giechel in mijn handpalm

Geen opmerkingen: