maandag 7 juni 2004

Verlanglijstjes
Ik leg verlanglijstjes aan. Geen hebben-lijstjes, maar willen doen, lezen, zien, horen-lijstjes. Ik kriebel ze neer in mijn notaboekje. Films die ik wil zien, muziek waarop ik wil deinen, verhalen waar ik wil in verdwalen. Later streep ik ze met een gelukkig gevoel weg. Een herinnering rijker, een ervaring bij, een mooi klein moment om bij te glimlachen.

Flarden uit mijn laatste lijstje:
- Een lentebries in de gordijnen
- The Piano: muziek en film
- Een middag luieren in een zonnige tuin.
- Acht kilometer rollen op mijn acht wieltjes zonder een hoofd als een tomaat te krijgen.

Gisteren stond ik op het punt om "een dag vol zomerzon in verhalen verdwalen" af te strepen, maar ik schrap het nog niet, ik wil nog meer dergelijke dagen. Heel veel meer!

Geen opmerkingen: