donderdag 26 april 2007

Goed warm
Mijn vader vertelt het verhaal nog steeds graag. Hoe mama voor het eerst met mij ging gaan wandelen. 10 dagen oud en goed ingepakt. Een kruippakje met daarboven een wollen vestje, een muts op mijn bol en daarboven een jasje. Een lakentje, een dekentje en voor de zekerheid nog een dekentje. Het schijnt dat ik heel de weg de longen uit mijn lijf krijste. Niet moeilijk als je weet dat er net na mijn geboorte een hittegolf over het land trok. Mijn vader eindigt steevast met: 'De stoom kringelde nog net niet op toen ze de dekentjes wegtrok.'

Genen maken rare sprongen zo blijkt.
Niet ik pakte KleineMan zo in, maar Lief vorige week zondag.
Toen het kwik vlot boven de 25° klom.



En voor jullie gaan roepen. Ik wou eerst fotografisch bewijs verzamelen, daarna bevrijdde ik Jasper uit zijn eskimo-outfit.

Geen opmerkingen: