dinsdag 15 mei 2007

Ik las het een tijdje geleden bij Zeppo: Klaar met de dag.
De zin spookte door mijn hoofd toen ik gisteren naar huis reed en ik dacht: 'Zo voelen die vier woorden.'

Ik was echt klaar met deze maandag.
Doe het licht maar uit,
lees eventueel nog een verhaaltje voor,
maar het is genoeg,
gedaan,
voldoende geweest.

Een hele dag goochelen met Grote Woorden, warrelen met mistgordijnen en de Overkoepelende Waarheid proberen te vangen in breed uitlopende definities en zinsneden. Allemaal in het kader van het Grote Geheel.

Klaar,
fini,
gedaan,
dacht ik toen ik op de bank hing met mijn neus tussen de laatste bladzijden van Turf.
En ik maakte grote plannen voor morgen-dinsdag.
Geen Grote Woorden, Overkoepelende Waarheid of mistgordijnen all over the place. Als het moet stort ik me desnoods op de komma's op pagina vier. Ik ga een hele dag peuteren aan de kleinste details en alle Woorden Met Hoofdletters mogen het vergeten. Ik zal stoeien met de spreekwoordelijke punten en aanhalingstekens en ik zal er potverdorie van genieten.

Geen opmerkingen: