dinsdag 2 oktober 2007


BlindeBoekenRuil
Ik hou van boeken. Neen, ik ben verslaafd aan boeken. Tenzij je deze blog met een hand voor je ogen leest, kan dit geen verrassing zijn. Jammer genoeg is mijn boekenkast niet op maat van mijn verslaving en moet ik noodgedwongen regelmatig een grote schoonmaak houden, willen we hier niet over de stapels boeken struikelen.
Editie 7 van de grote schoonmaak is achter de rug. Alle nieuwe boeken worden ondertussen goede vrienden met hun kersverse buren. Alle geviseerde boeken liggen op een stapeltje te wachten op hun nieuwe lot. Dubbele exemplaren / graag gelezen, maar éénmaal is genoeg-exemplaren / dit-is-bij-nader-inzien-echt-niets-voor-mij-exemplaren, ze moeten weg.

Terwijl ik hun vragende blikken en smeekbedes om een nieuwe goede thuis probeerde te negeren, ging er een lichtje branden: een blindeboekenruil.
Ongetwijfeld heb jij ook enkele dubbele exemplaren / graag gelezen, maar éénmaal is genoeg-exemplaren / dit-is-bij-nader-inzien-echt-niets-voor-mij-exemplaren verscholen op je boekenplank. En kunnen we elkaar een groot plezier doen.

Het principe is simpel. Jij stuurt een boek op naar iemand die zich opgeeft voor deze ruil en ontvang zelf een boek van nog een andere ruiler.
Wat moet je doen?

1. Stuur een mailtje naar kruimeltjes@gmail.com met je naam en adres.
2. Ik bezorg jou het adres van een andere blindeboekenruiler
3. Kies een boek uit, verpak het en leg zijn lot in de handen van De Post.
4. Ga voor je brievenbus liggen en wacht op de *plof*

Duidelijk of niet? Geef een gil in de commentaren!

Update: Je aanmelden kan tot en met zondag. Daarna speel ik de adressen door.

Geen opmerkingen: