maandag 12 november 2007

17 maand (bijna)

Waar kom je vandaan? Denk ik dan…
Wanneer je de borrelglaasjes uit de kast steelt en die in duizend glimmende stukjes uiteen laat spatten.
Wanneer je jezelf op mijn schoot wringt en dwingend een boek onder mijn neus houdt.
Wanneer je de hele wereld toezwaait en toelacht, maar je bang wegsteekt voor de enige echte kindervriend.
Wanneer je mijn mooiste oliebrandertje uit de kast steelt en die in duizend scherpe stukjes uiteen laat spatten.
Wanneer er bijna weer een pagina van de Humo smakelijk verorberd wordt, terwijl het stukje banaan voor de zoveelste keer met bijpassend walggezichtje een luchtboog richting woonkamer beschrijft.
Wanneer je met de breedste en mooiste glimlach die ik ooit gezien heb op me afloop na een lange crèchedag.
Wanneer je slaapt en ik nog maar eens over je hoofdje streel om mezelf ervan te vergewissen dat je er echt bent.
Waar kom je vandaan?
Want soms ik kan nog steeds niet geloven dat wij zomaar een jij kunnen maken.

Geen opmerkingen: