maandag 3 december 2007

Het kleine kruimeltje in mijn hoofd struint doorheen de woordenschat die ik de afgelopen 28 jaar verzamelde. Ze kijkt zoekend rond en tikt met haar vinger op alle termen die ze aftoetst.
Af en toe diept het kleine kruimeltje in mijn hoofd een woord op. Dan sjort en trekt ze het ding tot in mijn bewustzijn, ploft hijgend achterover op het bankje dat ook toevallig in mijn hoofd staat en wacht af…tot mijn bewustzijn de tegenwoordigheid van geest heeft om haar vondst te inspecteren.
Veelal wordt het woord met een grote zwiep naar herkomst gekeild, maar af en toe krijgt het kleine kruimeltje een klein bemoedigend schouderklopje. Daarna duikt ze opnieuw in de krochten van mijn woordenschat op zoek naar een volgende optie. Of misschien duikt ze simpelweg in haar bed (dat ook toevallig in mijn hoofd staat), neuriet ze vrolijk: ‘mission accomplished’ en dommelt weg in een vredige slaap.

Zoek jij eens een nieuwe naam voor… vroegen ze me, vooral dat laatste zou verklaren waarom geen enkele goed is. Ik steek het allemaal op het kleine kruimeltje in mijn hoofd.

Geen opmerkingen: