woensdag 20 mei 2009

Ik heb vele liefdes

Het is erin gegroeid. Erin gesleten, zeg maar. Van noodzaak tot rustmoment waar ik elke dag opnieuw naar uitkijk.
Toen het rondwandelen en wiegen overbodig gemaakt werd door het simpelweg ‘er zijn’. Op dat moment nam ik ‘Schaduw van de Wind’ erbij. Want ik kan in twee werelden zijn: daar in Barcelona met één oor gereserveerd voor mijn dochter die de slaap naar haar bedje lokt.
Een stapel houdt samen met mij de wacht. ‘Lelieblank en scharlakenrood’ soest geduldig bovenop ‘Jonathan Strange & Mr. Norrel’ die op zijn beurt de laatste pagina van ‘Boetekleed’ afwacht. Op dagen die starten met een knal en doorrazen tot ik de tijd vind om stil te vallen is dit mijn schuilplek. Een moment dat niets meer behelst dan een makkelijke zetel, voorzichtig licht dat mijn dochter niet wekt en een wereld tussen de regels.

Ik heb vele liefdes. Heel wat daarvan hebben een naam, anderen zijn een gevoel en één van die liefdes gaat uit naar het alfabet en wondermooie woorden.

Geen opmerkingen: