woensdag 20 mei 2009

Moleskine - 18 maand
Ik blader terug in mijn agenda, zoekend naar oude namen die bij oude afspraken hoorden. Ik zoek door haastige aantekeningen, pijltjes die wijzen naar niets. Doorschrapte afspraken daar waar ik mezelf en eilandbewoner verplicht op de bank moest parkeren. Nog meer afspraken daar waar ik tegen alle verwachtingen weer vrij verklaard werd.
Ik grinnik bij vier november: gyn en een puntje.
Dat had ik zonder het toen al te weten juist.
Ik grijns bij vijf november: rondleiding verloskwartier.
Dat was niet meer nodig.
Ik verzucht bij de dagen daarna. Babybezoek, babyafspraken en vooral babyritme. Daarna wordt het stil in mijn agenda. Dagen, weken en maanden zijn leeg. De datumvakjes blinken me blanco toe. En ik zucht wanneer na pagina’s en pagina’s zwijgen de afspraken en to do lijstjes de pagina’s weer afrollen.
Ze zijn echt voorbij: mijn volle, lege dagen.

Geen opmerkingen: