dinsdag 14 juli 2009

Het is weer zover.
Wat is het minimum van wat ik niet kan missen? Of beter: wat is het minimum van wat ik niet kan missen om met twee kinderen op reis te gaan?
Ons huis is gereduceerd tot een stapeltje lijstjes. Gaande van eten over badkamer tot zwemgerei.
Onze avonden zijn gereduceerd tot zoektochten. Tot graven in het brein zoekende naar 'waar heb ik dat toen gelegd'.
We doen bijzondere vondsten. Vondsten die niet bijdragen een twee weken op reis, maar bijzonder niettemin.
We zijn dingen kwijt. Zo kwijt dat ik ervan overtuigd ben dat die tube zonnecreme zal opduiken tussen de plantenbakken in de tuin op het moment dat we pakweg onze koffers weer uitpakken.
Moest ik gewoon een touwtje aan ons huis kunnen knopen en dat meenemen, zou het geen reizen zijn. Maar op dit moment wel een stuk handiger.

Geen opmerkingen: