woensdag 5 juli 2017

Ik ga op reis en ik neem mee.... goeie boeken


Wanneer ik de deur open en struikel over de tent in de gang, weet ik dat het weer zo ver is.
Enkele weken voor vertrek is onze gang opnieuw een opslagplaats waar een kampeerwinkel trots op zou zijn.

Ik kan nog steeds mijn hoofd niet breken over het ideale aantal tentharingen of welke pomp het beste is om de luchtmatrassen van lucht te voorzien. Daar heb ik Lief voor. 
(Net zoals vorig jaar en al de jaren daarvoor, dankje Lief) 
Meer nog. Ik word vriendelijk verzocht met een grote boog rond alle lijstjes te lopen en vooral NIETS te veranderen eraan. Rest mij niet zoveel te doen, terwijl hij opstelt en afvinkt. Dus pluis ik de reviews op Goodreads uit om de ideale plank vol zomerlectuur te vullen.
(Gelukkig allemaal digitaal, want er is nu al iemand aan het zuchten dat dat nooit, maar dan echt nooit in de auto zal passen, net zoals vorig jaar en al de jaren daarvoor.) 

Ik ben zeker niet de enige. Dus zet ik ze - net zoals Dietemiet- even op een rijtje:
boeken die ik las op vakantie of waarvan ik wou dat ik ze op vakantie gelezen had.


Nachtzwemmen - Lucy Clarke
In de bib stond het bij de thrillers, maar daar zou ik het niet onder klasseren. Het is een mooi geschreven verhaal over zussen, over de scheuren in familiebanden en over hoe je altijd maar een deel van andermans verhaal kent.

De jongen die zijn vader zocht - John Boyne
John Boyne doet waar ie zo goed in is. Een verhaal vertellen in de kantlijn van de oorlog. Over kleine mensen die veel te snel groot moeten worden en met moed der wanhoop schoenen vullen die hen nog niet passen.

The two of us - Andy Jones 
Ik hield van 'me before you' en van 'us'. En dit hoort in hetzelfde rijtje thuis. Gelachen en gehuild met een boek (vooral dat laatste was lang geleden).

5 kwarten van een sinaasappel - Joanne Harris
Dit is een oudje die ik heel lang geleden las, maar ik herinner me nog elke twist in het verhaal. Lezen, zeker als je van 'chocolat' hield. Deze is nog beter.

Achter gesloten deuren - BA Paris 
Als je kritisch leest, hapert er hier en daar wat aan het boek op vlak van geloofwaardigheid. Maar als je je daar over zet is het een heerlijke creepy pageturner.

Er is nog plek op mijn boekenplank voor deze zomer. Welke toppers mag ik niet vergeten?

1 opmerking:

Anoniem zei

Je hebt al een mooi lijstje bij mekaar.