zaterdag 11 oktober 2003

Dwarrelen
"Zet je voor je toetsenbord en typ een stukje. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn voor jou? Heel de week schrijf je interviews, artikels, opiniestukken, ... de één na de ander rammel je op je klavier samen. Zo moeilijk kan het dus niet zijn om hier, nu, onmiddellijk een stukje voor je weblog bijeen te schrijven", zegt de rationele hersenhelft tegen de creatieve.
"Neen, zo simpel is het niet", zucht de creatieve helft zachtjes. Die interviews, artikels zijn ons werk. Ik krijg een onderwerp, aantal tekens en een deadline voorgeschoteld en ga ervoor. Dit is iets anders. De stukjes die ik hier schrijf zijn plots komen aanwaaien. Als een veelkeurig herfstblad dat dwarrelt en danst op de wind, dat vlak voor mijn voeten valt. Als ik het opraap ben ik verwonderd over de mooie schakering kleuren. Zo is het ook met mijn stukjes . Ze dwarrelen me tegemoet, borrelen onverwacht in me op en wachten tot ik ze uit de lucht grijp en ze omvorm tot rijtjes letters en spaties."

Geen opmerkingen: