maandag 12 juni 2006

Did you have the baby yet?
'Je had gebeld?' roept Grote Kleine Broer jachtig in de telefoon.
'Neen', antwoord ik. 'Ik heb niet gebeld.'
'Verdorie, ik had een oproep gemist en dacht dat het Lief was om te zeggen dat de baby er al was...'
Het is even stil.
'Baby is er dus nog niet?'
'Neen', lacht ik. 'Baby zit nog steeds gezellig in mijn buik.'
'Goed dan', zucht hij. 'Hou even de telefoon bij je buik.'
'BABY, JE MOET GEBOREN WORDEN.' hoor ik em schreeuwen.
Schuddebuikend van het lachen leg ik de telefoon neer en loop naar de keuken.

Drie stappen later rinkelt het ding weer.
'Hallo?'
'Is ie er nu al?', vraagt Grote Kleine Broer.
'Neen, maar hoe lang ga je dit volhouden?'
'Tot ie er is!'
Ik zucht, lach en hang op.

Vier stappen en de telefoon rinkelt weer.
'Lief!'roep ik. 'Neem jij even op. Grote Kleine Broer speelt weer de flauwe plezante.'
Ik loop naar boven om m'n boek te halen.
'Het is je broer niet', roept Lief. 'Het is je tante.'
Ik draai me om, om de trap weer af te lopen.
'Ze wil weten of de baby er al is.'
Ik draai me weer om en loop verder naar boven.

Geen opmerkingen: