woensdag 2 juli 2008

Pukke-streken
Als je mij ziet is het zonneklaar dat ik 20 weken zwanger ben, zou je denken. Want … het is slechts optisch bedrog. In mijn gezwollen buik zwemt geen bijna 5 maand grote Puk. Neen, die bult ter hoogte van mijn navel is niet meer en niet minder dan een uit de kluiten gewassen muggenbeet.
Hoe kan het anders dat ik van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat verga van de jeuk. Dat ik ’s nachts zelfs wakker word van het gekriebel. Dat ik nog geen enkele striem bespeur, maar niettemin een rooswitte zebra kan evenaren door alle krassen van het uitgebreide krabben.
Ik zeg het u, die Puk in mijn buik is een smiecht: De jeuk linksboven mijn navel kan ik namelijk te lijf gaan met mijn linkerhand. Die rechtsonder met mijn rechterhand, maar wat doe ik met die derde kriebel die uit het niets opduikt helemaal in mijn rechterzij?

Geen opmerkingen: