woensdag 21 januari 2015

Doodgewone dingen


Lillith maakte een lijstje met doodgewone dingen die je hart doen zingen en nodigt iedereen uit om mee te doen. Omdat geluk meestal in kleine of doodgewone dingen zit, hier mijn lijstje.

  • Fietsen door de koude ochtend, met de zon die de hemel in vuur en vlam zet en dan mijn lievelingsliedje horen in mijn koptelefoon. 
  • De eerste slok koffie in de morgen. Bij voorkeur als het nog stil is en wat koud in de woonkamer. 
  • De eerste bladzijde van een nieuw boek lezen en voelen hoe ik meteen in het verhaal getrokken wordt. 
  • De laatste bladzijde van een boek lezen en me afvragen wanneer ik ooit nog een boek zal vinden dat zo goed is. 
  • De dochter stiekem gadeslaan als ze met playmobile aan het spelen is. Die verhalen, jong, de verhalen!
  • Het tongetje van de zoon dat altijd wat tussen zijn lippen doorpiept als hij zich concentreert. 
  • In een lege wagon zitten, met een goed boek en veel tijd. 
  • Wanneer dat wat in mijn hoofd zit in één vloeiende beweging ook zo op papier komt te staan. 
  • Eindeloos baantjes trekken in het zwembad en merken dat het opeens even stil was in mijn hoofd. 
  • Warme zomeravonden met vrienden rond de tuintafel
  • Kijken naar slapende kindjes, nog liefst van al die van mij. 
  • Die ene seconde waarin het gezicht van zoon of dochter oplicht als ze me opmerken in de deur van de naschoolse opvang. 
  • Een mooie zonsopgang of zonsondergang. 
  • Over een leeg strand wandelen. 

Nog meer lezen? Lillith lijst alle lijstjes op

2 opmerkingen:

kaat zei

Ik ben een beetje onder de indruk ! In mijn lijstje zitten een heel aantal zelfde thema's maar dan anders verwoord en vanuit een andere hoek soms. En néé, ik had niet eerst jouw lijstje gelezen ! Fijn !
Ik kan me trouwens in heel je lijstje goed vinden.

Domi zei

Ik kan me er ook perfect in vinden, al is bij mij de de 'Playmobil' ietwat achterhaald ;-)
En ik weet maar al te goed wat ik momenteel mis: eindeloos baantjes trekken. Daar moet ik dus dringend werk van maken