'Momentje...'
Mijn naam is genoeg om Annelies een gekwelde zucht te ontlokken. Soms vermoed ik dat ze even met haar hoofd op haar bureau bonkt, maar dat kan ook mijn dramatische en te grote fantasie zijn.
Want kijk, ik ken Annelies niet. Niet echt. Het enige beeld dat ik van haar heb is de breedlachende foto die boven haar medewerkersfiche op de website prijkt. Maar Annelies is wel mijn reddingsboei wanneer ons computersysteem de handdoek in de ring gooit. En de laatste maanden moet ik aantal keer per week naar die reddingsboei grabbelen.
'Met Annelies', de onuitgesproken 'waar is er nu weer een wiel afgedraaid en hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar' zindert door haar stem.
Wanneer ik uitleg hoe het systeem vandaag roet in het eten gooide, hoor ik bijna hoe ze haar hand op haar voorhoofd drukt en een tweede zucht inslikt. Ik neem het haar niet kwalijk. Het systeem wankelt op gammele tandenstokerpootjes en klapt om de haverklap in elkaar. Het lieve mens heeft vermoedelijk ook nog wel iets anders te doen. En zo vorm ik met lood in de schoenen telkens opnieuw haar nummer. Soms beeld ik me in hoe ze vlug naar het toilet snelt wanneer mijn nummer op haar schermpje verschijnt. Of hoe ze wild met haar armen 'neen' gebaart wanneer iemand de lijn wil doorschakelen.
Misschien had ik vandaag geluk en zij de pech dat een onwetende stagiaire de lijn aannam.
In elk geval, ik zucht ook als Annelies aan de lijn komt.
Een zucht van verlichting. Al chance dat ze de telefoon wou aannemen.
3 opmerkingen:
Hihi, zo herkenbaar. Toen ik wat aanpassingen moest doen aan de website van mijn vorig werk, heb ik ook een periode héél vaak aan de lijn gehangen met het bedrijf dat die website beheerde. En mij dan altijd zo stom voelen, want was er nu echt een probleem of was ik het gewoon die er niet genoeg van kende... :)
Oh, zo herkenbaar. Het is twee voor negen en ik zit alweer te wachten tot ik kan onze IT'er aan zijn mouw kan trekken, omdat mijn VPN connectie 'plots' is verdwenen (nadat zij mijn MacBook onder handen hadden genomen). Thuis werken zonder VPN is niet zo geweldig interessant, dus ja, vast ook weer zuchten aan beide kanten van de lijn :)
Ik denk dat de informaticadienst bij ons op het werk ook al menig zucht heeft geslaakt door mijn telefoontjes ;-) dus troost je, je bent zeker niet de enige!
Een reactie posten