zaterdag 15 februari 2020

(On)nodig

'Je doet weer je mama-arm', klinkt het vanop de passagierszetel.
Vragend kijk ik mijn tiener aan. 'Mama-arm?'
'Ja, altijd als je moet remmen, bijvoorbeeld aan het rode licht, hou jij je arm voor me.'
Hij tikt op mijn pols die ik nog steeds voor zijn buik hou, terwijl we wachten tot het weer groen wordt.
'Eigenlijk is dat niet nodig, hé', mompelt hij. 'Ik heb mijn gordel aan.'
'Klopt', knik ik. 'Met die gordel ga jij nergens heen.' Mijn arm plooit terug en mijn vingers vinden de versnellingspook terug.
'En toch vind ik het leuk wanneer je dat doet', mompelt hij.

3 opmerkingen:

ili zei

Ik doe zelfs de mama arm met mijn handtas naast mij *moehaha*

Goofball zei

ik heb ook enkel een mama-arm om mijn handtas bij hevig remmen op de zetel te houden .

Auwww, die laatste zin, wow.

Unknown zei

Die blijft ook al zijn ze 16 of 23....
En wanneer ze leren auto rijden neemt de linkerarm spontaan over...