donderdag 19 april 2012

9 jaar

9 jaar, realiseer ik me. 9 jaar al doe ik mijn ding hier op Kruimels. (Of 9 jaar en 12 dagen om helemaal correct te zijn). 
Mannekes, wat is dat lang. En toch lijkt het als gisteren dat ik het fenomeen 'bloggen' ontdekte en met een ietwat verhoogde hartslag mijn eerste bericht de wereld instuurde (wat geen kat op dat moment natuurlijk las). 
9 jaar verder. Twee jobwissels, twee kinderen, twee nominaties voor 'blog van het jaar', een verbouwing en eindeloos veel mijmeringen.
En als ik terugkijk bedenk ik dat ik mijn naam goed gekozen heb. Dit is geen blog waarvan de bezoekerscijfers kraken. Niemand heeft mij ooit aangewezen met de woorden 'dat is die van Kruimels' (hoe zou je ook met het schrijnend gebrek aan foto's hier, en ook, godzijdank). Ik ben een oude blogger, geen bekende. Maar ik hou van mijn kruimels hier op het web. Ze zijn wat ze zijn. Kleine stukjes uit mijn leven, een hoekje en een kantje uit een groter verhaal die er altijd zullen zijn, net als de kruimels die altijd op de vloer liggen.

Dus in trouwe donderdag-vraagdag-traditie, maar even retorisch. 

9 jaar, is dat reden voor een feestje, een weggeeffeestje?

14 opmerkingen:

Roos zei

Ja!

En gefeliciteerd!

En wees blij dat je niet herkend wordt. Ik fietste eergisteren met dikke huilogen en mijn haar in vage knot snel naar de peuterschool om een kind op te pikken, hoor ik achter me: "Ben jij niet Roos?" Yup.

Anne zei

9 jaar, dat is écht wel lang :-) Gefeliciteerd!

Volgens mij is elke dag een reden voor een feestje.

wijplukkendedag zei

Amai, 9 jaar al... Proficiat!! Ik ben alvast een trouwe lezer.

Lies zei

Proficiat!
Ik lees jouw Kruimels ook graag. En ergens vind ik het ook wel een beetje jammer dat er zo weinig foto's zijn, maar ik begrijp het wel en heb er respect voor.
Doe alleszins maar voort, ik blijf komen!

LJ zei

Proficiat! Dat kan tellen! En feest, hoe vaker hoe liever he ;-)

Doris zei

Ja!

Gewoon, omdat dat leuk is. Lezen blijf is sowieso.

Fien zei

Jeuj!
9 jaar, da's lang.
Van harte.

Karin zei

Jawadde, 9 jaar al. Proficiat!
Ik kom hier alvast heel graag lezen en hoop dat nog heel lang te doen...
En een (weggeef)feestje daar ben ik altijd voor te vinden...

Miss Oiselle zei

Gelukkige verjaardag! Ik vind het een fijne blog en lees vaak mee. Je boekentips neem ik vaak mee naar de bib.
Veel plezier! En een feestje is altijd leuk, ik doe mee als er een give-away is.
Groeten

Nike zei

Felicitaat met je 9 jaar Kruimels!

Een give-away hoeft niet, hoor. Hier komen lezen is sowieso een feest!

ilse zei

Ik wil wel een meet en greet met je winnen, gewoon om te horen of de woorden die uit je mond komen ook als poezie in de oren klinken. En omdat dat al die blogmadammen topwijven lijken te zijn.
Las ergens dat je ook op Van Katoen was, jammer dat we elkaar niet zagen.

Enne, proficiat met je blog verjaardag! Een echte pionier!

lies zei

Goh en ik lees je blog al sinds 2006 of zo ...

tijdtussendoor zei

Ben lang niet hier geweest en heb duidelijk een feestje gemist...proficiat!

zapnimf zei

Gefeliciteerd!