maandag 4 augustus 2014

In de tent

Geef mij een tent, een hangmat, een mooi uitzicht en één of twee campingvriendjes voor de kroost en ik ben een gelukkig mens.

In juli was dit een week lang mijn uitzicht. (En ja, ik kwam ook wel eens uit de hangmat). Daar achter die bomen zie je zover het oog reikt de Toscaanse heuvels. Met daarin Firenze, kleine riviertjes waarin je kan spetteren, stenen gooien en met de stroming meedrijven op de luchtmatras die je van een campingvriendje aftroggelde. Op die camping bakten ze 's avonds de heerlijkste pizza's die ik ooit at. Zag ik de vijfjarige dochter zonder blikken of blozen een hele pizza margarita wegstouwen waarna ze informeerde wat het dessert was. Ik dronk een sloot latte macchiato's weg met een kwart oog op mijn kroost op het speelplein en de rest op mijn boek. Ik keilde een hele middag lang duikschatten in het zwembad om te laten opduiken door mijn kroost. We wandelden door quasi verlaten Toscaanse dorpjes en vergaapten ons aan prachtige vergezichten.

Over de tweede week zwijgen we liever. Die week waar het weer keerde en we alleen regen geserveerd kregen. Over onze vlucht naar de kust en de vreselijkste camping waar we ooit op stonden.
De zomer van 2014 zal altijd  de zomer van camping la futa zijn.  Een aanrader als je houdt van groen, rust en frisse lucht. Mijden als kinderanimatie en een zwembad met tal van glijbanen een vereiste zijn.
Hou er wel rekening mee dat je wel eens de berg kan af glibberen bij een regenbui teveel (zoals bij ons jammer genoeg het geval was). Maar die eerste week was van ons. De berg, de zon, de heerlijke pizza's en de hangmat.


4 opmerkingen:

E zei

Klinkt zalig. Ik heb mijn vakantie nog te goed, maar ik hoop ze ook te vullen met hangmat-hangen en boeken lezen :-)

Roos zei

Als je van kamperen houdt, klinkt dit zalig! (Lees: ik kampeer van ze langzalzeleven nooit meer... en dat terwijl ik vroeger een die hard natuurkampeerder was ;-))
Toscane daarentegen, staat garant voor geluk!

jessie zei

Spijtig van dat weer zeg. Hopelijk kunnen jullie hier in België nog wat genieten van de zon!

vervlogen dagen zei

Die pin ik meteen! Dit klinkt als ons soort vakantie. Ook wel benieuwd waar ik dus absoluut weg moet blijven (die 2e camping...)